Allmänna Villkor

Betalning
Följande betalningsalternativ finns:

Fakturaköp för privatpersoner
I samarbete med Svea Ekonomi kan vi erbjuda betalning mot 10 dagars faktura efter godkänd kreditprövning.Fakturan är avgiftsfri och skickas med posten, efter leveransen.

Dela upp betalningen
Svea Ekonomi AB erbjuder dig att, efter godkänd kreditprövning som sker efter du fyllt i personuppgifterna i Kassan, teckna ett kontokreditavtal på de villkor som framgår av de allmänna villkoren till bilagt kontoavtal. 

Villkor för Dela upp betalningen
Svea Ekonomi AB erbjuder Dig att, efter godkänd kreditprövning som sker efter Du fyllt i personuppgifterna i Kassan, teckna ett kontokreditavtal på de villkor som framgår av de allmänna villkoren till bilagt kontoavtal. För att beviljas kontokredit krävs att Du skriver under det avtal Svea skickar till Dig och återsänder detta till Svea inom 8 dagar. Om Du inte gör detta har kontoavtal inte ingåtts och Du ska därför betala hela beloppet på en gång enligt den faktura Svea sänder till Dig under nästa månad. Svea kommer även att påföra ränta på fakturan (enligt gällande prislista) för tiden mellan leveransen och fakturans förfallodatum. 

Ett kontoavtal innebär att Du får en kredit som Du kan använda till inköp hos till Svea anknutna leverantörer. För varje tillfälle Du betalar till Svea så kan Du disponera motsvarande kreditutrymme som Du amorterar för andra inköp under den tid som kontokreditavtalet gäller. Krediterbjudandet gäller det belopp som anges i kontoavtalet. 

Följande delbetalningar erbjuds: 

- 3 månader Uppläggningsavgift 195,- + aviavgift 35,- Totalt 300,- 

- 6 månader Uppläggningsavgift 295,- + aviavgift 35,- Totalt 505,-

- 12 månader Uppläggningsavgift 395,- + aviavgift 35,- Totalt 815,-

- 24 månader Uppläggningsavgift 395,- + aviavgift 35,- Totalt 1235,- + Ränta 10,45%

- 120 månader Uppläggningsavgift 495,- + aviavgift 29,- Totalt 3975,-  + Ränta 10,45%


Kredittiden väljer Du genom att kryssa i det alternativ som passar Dig bäst. Du åtar Dig att inom kredittiden återbetala hela krediten. Det innebär att Du varje månad måste betala minst den summa som framgår av det val Du gjort. Självklart kan Du betala mer eller betala hela krediten på en gång utan att detta kostar något extra. 

Om Du vill utnyttja kontokrediten under kredittiden för andra köp kommer - för att krediten skall vara slutbetald inom den avtalade kredittiden den lägsta månadsbetalningen att höjas. Ju kortare kvarvarande kredittid desto högre lägsta månadsbetalning. Vill Du ha kvar samma lägsta månadsbetalning kan Du kontakta Svea på telefon 08 - 735 29 69 och ansöka om förlängd kredittid. Av datatekniska skäl kommer Svea, om Du utnyttjar kontokrediten för flera inköp att tills vidare fakturera Dig separat för de olika köpen. Självklart slipper Du i så fall att betala för mer än en aviseringsavgift per månad. 

Om Du inte särskilt meddelar Svea kommer Svea att för Din räkning att betala Ditt inköp hos Polhus.se. 

Har Du frågor kan du ringa 08 - 735 29 69 för närmare information. Läs mer om allmänna villkoren här.

Information om distansavtal och om personuppgiftslagen 
För krediter som ingås på distans, till exempel via Internet eller svar på brevutskick där Du personligen inte träffar kreditgivaren gäller Distansavtalslagen. Svea har därför skyldighet att lämna viss information. Sådan information finns tillgänglig i de allmänna villkoren till Kontoavtalet. De allmänna villkoren läser du genom att klicka här.

Svea är även skyldig att lämna information enligt Personuppgiftslagen. Även sådan information finns i de allmänna villkoren.

Hantering av personuppgifter
Polhus AB, orgnr 556624-0296, e-post: info@polhus.se, är personuppgiftsansvarig för de uppgifter du som kund lämnar till Polhus AB. Uppgifterna används för att vi ska kunna fullgöra våra åtaganden mot dig, exempel att leverera dina beställning, marknadsföringsaktiviteter och erbjudanden anpassade just för dig. För att lyckas med detta kan dina uppgifter behöva samköras med andra register och lämnas till andra bolag inom Polhus AB och till våra samarbetspartners. Vi dokumenterar även den kommunikation vi har med dig med syftet att ge dig bättre service

Som kund har du rätt att efter skriftlig begäran, få information om vilka personuppgifter som vi har registrerat om dig samt hur dessa används. Du har även rätt att begära att vi rättar eller tar bort felaktiga uppgifter om dig. Du kan också när som helst ta tillbaka ditt samtycke till att få erbjudanden och annan markandsföring.

Personuppgiftsombud - vars uppgift är att se till att personuppgifter behandlas på rätt sätt - på Polhus AB är Anton Troedson, anton@polhus.se.

Vid beställning av en vara som skickas direkt från tredje part kommer Polhus skicka över de uppgifter som behövs till berörda parter för att fullgöra beställningen.

När du använder chatt kan personuppgifter som t.ex. telefonnummer, för- och efternamn, adress, e-post, IP-nummer som du själv uppger sparas i syfte att kunna söka i historik från tidigare chattsessioner.

Om du som kund väljer e-posta till Polhus så kommer din e-postadress samt e-posthistoriken sparas i syfte att göra det lättar att kunna följa upp och svara på ett ärende.

Inga uppgifter kommer att säljas vidare till tredje part eller skickas vidare till tredje land.

Allmänt om personuppgiftsbehandlingen 

All behandling av personuppgifter sker enligt dataskyddsförordningen. Ansvarig för behandlingen är Polhus AB.

Vi sparar bara personuppgifter så länge som det kan anses vara nödvändigt, därefter raderas de. Om uppgifter kan anses vara ofullständiga, felaktiga eller irrelevanta har du rätt att begära att de rättas eller raderas.

Du kan begära ett utdrag på vilka uppgifter som vi har registrerade om dig. För att begära registerutdrag eller rättelse av uppgifter skickar du en skriftlig undertecknad begäran till:

Polhus AB

Amiralsgatan 20

211 55 Malmö


Betala med kort
Du registrerar dina kortuppgifter på en säker sida varefter beloppet debiteras ditt kort. Hela transaktionen sker över en krypterad förbindelse och är mycket säker. Så fort beställningen är klar skickar vi dina varor.

Förskottsbetalning via faktura
Ett fakturaunderlag skickas till din e-postadress när du har registrerat din order. Du betalar in pengarna precis som du betalar dina andra räkningar. När pengarna finns på vårt konto skickar vi dina varor.

Kontakta oss på info@polhus.se för mer info.

Konsumentlagen
Vi följer konsumentlagen och tillämpar följande lagstiftning: Distans- och hemförsäljningslagen, Internethandel, postorder- och telefonförsäljning regleras i distans- och hemförsäljningslagen. (Distansavtal = vanliga distansavtal är när du handlar via Internet. För sådana avtal gäller distans- och hemförsäljningslagen.)

De viktigaste delarna i lagen för dig som konsument är ångerrätten och den information du har rätt att få. Konsumentlagen gäller endast privatpersoner. 

Ångerrätten
När du köper en vara eller en tjänst på distans eller vid hemförsäljning har du enligt lagen rätt att ångra köpet inom 14 dagar, när du handlar inom Sverige.

Ångerrätt tillämpas endast för privatpersoner och ångerrätten gäller ej företagsköp.

Informationen
Vid hemförsäljning ska du även få dels en blankett som du kan använda om du vill ångra köpet, dels få en informationshandling. Den ska bland annat innehålla information om ångerrätten och adress och telefonnummer till den du ska vända dig till om du ångrar dig.

Returfrakten
Vid distansavtal: Om du ångrar köpet, får du själv betala returfrakten.

Leverans 
 Polhus erbjuder vi alltid fri frakt. Normalt kan leverans ske omgående från vårat lager. Leverans planeras inom 10 arbetsdagar om varan finns i lager.

Vid leverans till öar utan fast förbindelse utgör fraktkostnad. Du kommer att bli aviserad om den extra kostnaden efter lagd beställning. 

Garanti
Polhus AB står för alla eventuella fel eller skador som upptäcks i samband med att stugan packas upp. Skadade delar ersätts mot nya utan kostnad. Mögelskador som kan uppstå p.g.a. felaktig förvaring hos kund eller efter att byggsatsen har monterats upp ingår ej i garantiåtagandet. Följdkostnader som uppstår på grund av att en del är skadad, felaktig eller fattas ersätts inte.

Det finns ett antal olika varianter på huset. Ritningarna på hemsidan gäller generellt men vi förbehåller oss rätten till ändringar. Positionsangivelserna kan variera mellan olika tillverkningar. Den riktiga ritningen för just ditt hus finns bipackad stugleveransen. Förlita dig endast på de medlevererade ritningarna.

Observera att det är ytterst viktigt att spara det förpackningsprotokoll som medföljer leveransen . Protokollet anger tillverkningsdatum samt namnen på de packare som genomfört kvalitetsgranskningen. Vid en eventuell reklamation eller komplettering behövs uppgifterna på protokollet för att rätt delar skall kunna tas fram!

Vänligen läs nedan om hur du gör vid en eventuell reklamation!

Reklamation
Våra produkter tillverkas av kvalitetssorterat virke som levereras av nordens ledande sågar. Före de lämnar fabriken kontrolleras samtliga paket på kvalitet och innehåll. Trots detta kan det ibland inträffa det att en kund inte är nöjd och har anledning att reklamera produkten. Det är viktigt att vi kan avhjälpa skadan per omgående. En välskött reklamation är en garanti för att du skall vara nöjd och vill handla igen hos oss. För att så snabbt som möjligt kunna hjälpa dig är det viktigt att vi får all information som behövs för att veta vilken del det handlar om. Nedan ser du hur det protokoll som packas med huset ser ut. Vi vill ha reda på packdatum, löpande packnummer samt vilka personer som har packat huset. 

Fel och skador skall dokumenteras med fotgrafier

Följande uppgifter är också nödvändiga

Orsak till reklamationen: ex. Två bitar var skadade

När köptes produkten: ex. 22.04.2006

Var köptes produkten: ex. Polhus vallentuna

Produktens namn: ex. Pw3330/45

Delens nummer: ex. Pos 12

Antal: ex. 2 av 22 skadade

För att kunna komma I kontakt med dig vill vi dessutom veta

Namn:

Fullständig adress:

Telefonnummer under dagtid:

E-postadress:

Skicka uppgifterna till reklamation@polhus.se